پشت دوربین فوق لیسانسهها چه خبر است؟/ برزو ارجمند، خواننده پاپ کشورمان را تحسین کرد
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۳۵۵۸
به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رصد زندگی شخصی و هنری هنرمندان و چهرههای معروف هنری برای طرفداران و دنبالکنندگان این حوزه جذابیتهای خاص خودش را دارد. شبکههای اجتماعی مختلف و امکان دسترسی به آن با استفاده از تلفنهمراه این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا از طریق این درگاه هواداران بتوانند هر لحظه از وضعیت بازیگر محبوب خود مطلع شوند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این روزها چهرههای هنرمندان عرصه موسیقی، سینما و تلویزیون و … یک یا چند صفحه شخصی و عمومی در شبکههای اجتماعی مختلف دارند و از این طریق شبانهروز با کاربران و هواداران خود ارتباط مستمر و دو طرفهای برقرار میکنند.
در این گزارش میتوانید گزیدهای از فعالیتهای مجازی هنرمندان و بازیگران ایرانی را که در شبکههای اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به اشتراک گذاشتند، مشاهده کنید:
مهدی سلطانی بازیگر سینما و تئاتر با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
«نصرت کریمی را مردم بیشتر به عنوان بازیگر در سریال دائی جان ناپلئون میشناسند اما او کارگردان و مجسمهساز توانایی هم بود. او از دنیا رفت. عرض تسلیت و آرزوی بردباری برای بازمانگان و دوستدارانش»
داریوش فرضیایی مجری کودک با انتشار پستی در صفحه شخصیاش نوشت:
«تا خدا هست، کسی تنها نیست، من اگر گم شدهام، تو اگر خسته شدی، درپس پرده اشک من و تو، مأمن گرم خداست، او همین جاست، کنار من و تو، سالها منتظر است؛ تا به سویش بدویم ازسرشوق، تا صدایش بزنیم از سر عجز،
وبفهمیم که او مونس واقعی خلوت ماست»
علیرام نورایی بازیگر مشهور سینما و تلویزیون با انتشار پستی در جدید در اینستاگرامش نوشت:
«صبح بخیر ایران »
امیرحسین رستمی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار ویدئویی در صفحهاش نوشت:
«پشت دوربین مراسم چه خبره»
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی نوشت:«آقای نصرت کریمی فیلمساز بازیگر و مجسمهساز دارفانی را وداع گفتند روحشون شاد و یادشون گرامی
تسلیت به خانواده محترمشان و جامعه هنری و بابک کریمی گرامی»
کتایون ریاحی بازیگر مطرح کشورمان با انتشار پستی نوشت:
«هر روز سایه هنرمندان بزرگ از سرمان کم میشود»برزو ارجمند با انتشار پست جدیدی در صفحه اینستاگرامیاش نوشت:
« آدمهای سالمی مثل من از پسش برنیامدن.
چه خوب الگویی هستی برای دوستانی که این محدودیت را دارن.
برای تو و تمامی رفقایی که از این محدودیت برای خودشون یک نقطه قوت درست کردن آرزوی بهترینها را دارم
علی پشت و پناهتون»
هادی حجازی فر بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامیاش نوشت:
«نخستین جشنواره تئاتر هامون از پانزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه همزمان با جشنواره تئاتر فجر برگزار میشود.
هادی حجازیفر، مدیر هنری تئاتر هامون با اعلام این خبر افزود: کمپانی تئاتر هامون با هدف معرفی و حمایت از گروهها و نمایشهای خلاق و تجربهگرا و ایجاد ظرفیتهای جدید اجرایی، نخستین جشنواره تئاتر هامون را در دو بخش مسابقه نمایشهای صحنهای و نمایشنامهنویسی از پانزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه امسال در سالن تئاتر هامون برگزار میکند.
حجازیفر درباره حمایت از آثار برگزیده جشنواره نیز گفت: فرصت اجرای عمومی آثار راه یافته به جشنواره در بخش مسابقه نمایشهای صحنهای، در تقویم اجرایی سالن تئاتر هامون و مشارکت در تولید اثر برگزیده بخش مسابقه نمایشنامهنویسی برای اجرای عمومی در سالن تئاتر هامون برای آثار برگزیده در نظر گرفته شده است.»
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: اینستاگرام هنرمندان بسته خبری
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
قصه شهرت و پایانش رنگ کهنهگی نمیگیرد/ ترس و تردیدهای یک ستاره
به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری و بازی افشاری و تینو صالحی تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این اثر نمایشی که در دور جدید اجراهای خود با استقبال مخاطبان روبهرو شده قرار است به زودی در شهر اصفهان نیز اجرا داشته باشد. محدثه واعظی پور منتقد و فعال رسانه ای یادداشتی درباره این اثر نمایشی نوشته و به ویژگیهای نمایش افشاری که این روزها تبدیل به ستاره پولساز سینما نیز شده، پرداخته است.
در این یادداشت آمده است:
«عشق به بازیگری و دنیای سینما، دستمایه ساخت فیلمهای مختلف و طرح روایتهای متنوع بوده است، این عشق سودایی که بسیاری را درگیر و مهمتر از آن سرخورده کرده، موضوع اصلی نمایش «جوجه تیغی» به کارگردانی بهرام افشاری بازیگر تئاتر و سینما بود، نمایشی که بر اساس مونولوگ پیش میرفت و افشاری، راوی آن، زندگی شخصی و تجربههای خود را با قصه و خیال در هم آمیخته و داستان جوانی شهرستانی را روایت میکرد که عشق به بازیگری او را به تهران و پشت صحنه سینما آورده است. اواخر دهه ۹۰، وقتی «جوجه تیغی» روی صحنه رفت، افشاری بازیگر شناخته شده تئاتر بود، اما مثل امروز در سینما محبوب، مشهور و پولساز نبود. آنهایی که نمایشهای «دیابولیک: رومئو و ژولیت» (آتیلا پسیانی) یا «پاییز» (نادر برهانی مرند) و «دن کاملیو» (کوروش نریمانی) را دیدهاند، او را به خاطر میآورند. بازیگر همنسل نوید محمدزاده و هوتن شکیبا که حضورشان در تئاتر، مژده تولد نسلی تازه را میداد. بازیگرانی مستعد که تئاتر، خانه اصلیشان بود اما بالاخره کشف شدند و مقابل دوربین رفتند.
افشاری، به خاطر ویژگیهای ظاهریاش اغلب در نقشهای کمدی و فضاهای طنزآمیز روی صحنه میرفت، صدای خوب، قدرتش در بداههگویی و انعطاف بدنیاش کمک میکرد تا برای خنداندن تماشاگر، دست به هر ترفندی بزند و بازیگر شیرینِ روی صحنه باشد. اگر چه نقش جدیاش در «دیابولیک: رومئو و ژولیت» نشان داد میتواند سیمای جوان بذلهگو و طناز را تغییر دهد.
موفقیت «جوجه تیغی» بیش از قصه سادهاش، به روایت صمیمی و سرراست افشاری مربوط میشد. او که بر متن تسلط کامل داشت، با دستی باز، شوخی میکرد، از تماشاگر خنده میگرفت و در لحظاتی، احساسات او را درگیر میکرد. در فاصله اجرای «جوجه تیغی» تا «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» افشاری، در سینمای ایران چند فیلم کمدی پر سر و صدا و پرفروش بازی کرده است. او در «فسیل» (کریم امینی)، تنها یک کمدین پولساز نیست، بلکه سعی کرده به شخصیت اسی، جوان آس و پاس و سادهدل پایین شهری، شیرینی و ملاحت بدهد. از میان انبوه بازیگران کمدی چند سال اخیر، افشاری در «فسیل» طراوتی دارد که اگر خودش مدام آن را در سینمای تجاری خرج نکند، برای تماشاگر دوست داشتنی و تازه است.
طبیعی است که سینمای کمدی، انبوهی نقش مشابه اسی به او پیشنهاد کند، اما مقاومت در برابر دستمزدهای وسوسهکننده عمر بازیگری افشاری را تضمین میکند. نکتهای که به نظر میرسد، یکی از دغدغههای شکلگیری «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» است. در این نمایش، افشاری، مانند «جوجه تیغی» خودش را نقد کرده و در معرض داوری قرار میدهد. این رویکرد جسورانه، هوش بازیگری را نشان میدهد که فردای حرفهاش را در وضعیت سرخوشانه امروز، نمیبیند. او در این نمایش، نقش بازیگری را بازی میکند که دوره طلایی حرفهاش را پشت سرگذاشته و در مسیری که طی کرده، گرفتاریهای فراوانی داشته است. برای آنکه روایت ملالآور نشود، افشاری، بخشی از بار قصه را روی دوش همبازیاش تینو صالحی قرار داده است.
تعامل و بده بستانهای آنها خوب از کار درآمده و ایده ارجاع به گذشته و نمایش «جوجه تیغی» تمهید مناسبی برای رفت و برگشتهای قصه و انرژی گرفتن از آن نمایش است. «چه کسی ...» متلکهای سیاسی و تکهپراکنیهای اجتماعی بیشتری نسبت به «جوجه تیغی» دارد، اما همه جذابیت نمایش به خاطر ترسیم این بازجویی و نقد بازی قدرت نیست. «چه کسی ...» باز هم درباره بازیگری است، درباره سودایی که بر خلاف تصویر پرزرق و برق و باشکوهش، میتواند ویران کننده باشد و برای بهرامِ نمایش «چه کسی ...» این گونه بوده است. افشاری با پیش کشیدن پای شبکههای اجتماعی، نقض حریم خصوصی و مسایلی از این دست، جامعه را نقد و با بازیگرانی که سرنوشتشان، از این طریق، تغییر کرده همدلی میکند.
برای افشاری به شهادتِ «چه کسی ...»، دنیای بازیگری هنوز فریبنده و جذاب است. رویاهای او همچنان روی صحنه جان میگیرند و مهرش به مردم (مخاطبانش) را آنجا حس میکند. او در این نمایش، بیش از آنکه بخواهد نماد هنرمند یا بازیگر ممنوعالکار باشد (که هست)، شبیه خودش است، خودش را در مواجهه با ماموران نظارت کننده قرار داده و به جلسه بازجویی خودخواستهای تن داده تا به تماشاگر یادآوری کند، ترسها و تردیدهای یک ستاره، غیرقابل باور نیست.
«چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» درباره زوال دوران ستارههاست، درباره ترس از مواجه شدن با جهانی که بازیگر، دیگر در آن شناخته شده و محبوب نیست. تصویری از مواجهه عقل و عشق و جهان پر اضطراب هنرمند، پس از افول جایگاهش. همان طور که «جوجه تیغی» میتواند بارها دیده شود و روایتی درباره امروز باشد، «چه کسی ...» هم این ویژگی را دارد، چرا که قصه شهرت و پایان آن رنگ تکرار و کهنهگی نمیگیرد.
کد خبر 6097465 آروین موذن زاده